Okienko do anglického jazyka
Koľko jazykov vieš, toľkokrát si človekom.
Anglický jazyk v materskej škole je prirodzená súčasť výchovno- vzdelávacieho procesu. Počas jednotlivých organizačných foriem pani učiteľky používajú anglický jazyk. Pomenúvajú veci okolo seba, používajú základné inštrukcie v angličtine tak, aby im dieťa porozumelo kontextu, v ktorom sa tieto frázy používajú. Tak, ako si dieťa osvojuje materinský jazyk, prirodzene cez rôzne hry, aktivity, dokáže si osvojiť aj cudzí jazyk. Aby došlo k efektívnemu osvojeniu a oboznámeniu sa s anglickým jazykom, pripravili sme si záujmový krúžok. Aktivity v krúžku sú interaktívne, navzájom sa prelínajú a dopĺňajú. Ide o prácu s ilustráciami, kartami, plagátmi, piesňami, riekankami a pohybovými hrami. Využívame kvalitný edukačný materiál od OXFORD UNIVERSITY PRESS, COOKIE AND FRIENDS, PLAYTIME. Deti sa oboznámia s mačičkou Cookie a jej priateľmi klokanom Lulu, káčerom Denzelom a mnohými ďalšími. Prostredníctvom zaujímavých aktivít sa oboznamujú s rôznymi témami (napr. toys, clothes, animals, body).
Tanečná príprava
Tanec je komunikácia medzi telom a dušou. Vyjadruje to, na čo slová nestačia.
V našej kreatívnej škôlke vedieme hudobno – dramatický projekt zameraný na:
- koordináciu pohybov
- správne držanie tela
- estetickú a spoločenskú stránku
- umelecké a emocionálne vyjadrenie myšlienok
- posilňovanie tela
- radosť z pohybu ako základného princípu Montessori pedagogiky
Hudba
Jedine hudba je svetový jazyk a netreba ju prekladať.
Deti spoznajú hudobnú abecedu, rytmus inak, solmizáciu či netradičné hudobné nástroje v kombinácii s tými tradičným.
Netradičné výtvarné umenie
Artefiletika – výtvarná výchova trochu inak.
Deti sa zoznámia s ďalším zaujímavými výtvarnými technikami tak, aby činnosti neboli jednotvárne. Spoznajú aktivitu ľadolamka či asambláž. Budú dotvárať línie, pracovať s papierom a farbou, či hlinou.
Malý vedec
Zo skúmania a pozorovania prírody vzniklo umenie. Marcus Tullius Cicero
Deti sa naučia prostredníctvom hry, ktorá im umožňuje získavať vedomosti, skúsenosti aj prostredníctvom aktívneho bádania, experimentovania a skúmania rozvíjať kompetencie učiť sa, tvorivo a kriticky myslieť . Vytvorené prostredia s experimentami sa prelínajú viacerými vzdelávacími oblasťami. Deti zažijú radosť z objavovania, experimentovania či bádania.
Hra s robotom
Umelá inteligencia vás nenahradí. Nahradia vás ale ľudia, ktorí ju budú používať. Takže ju používajte vy sami a budete v pohode. Martin Spano
Robot MTINY DISCOVER a robot EMIL nás budú sprevádzať základmi programovania. Deti sa naučia čítať záznam vytvoreného prostredia, tvoriť postupnosť, budovať priestor a tvorivo myslieť.